Puterea corporaţiilor: manipularea prin reclame
Toate corporaţiile s-au dezvoltat datorita faptului ca au stiut cum sa isi manipuleze clientii sau pe cei care le consuma/folosesc produsele
Pentru asta au investit foarte multi bani in departamente care se ocupa cu studierea clientilor/consumatorilor, mai exact publicitate
Deseori oamenii sunt atraşi de anumite produse fără a şti neapărat de ce. Nu este vorba însă decât de anumite trucuri pe care specialiştii în publicitate le folosesc pentru a capta atenţia clienţilor
Pentru a atrage atenţia potenţialilor clienţi, specialiştii în publicitate folosesc strategii sau tehnici speciale care, la nivelul subconştientului se dovedesc a fi extrem de eficiente
1. Produsele sunt ţinute de fiecare dată în mâna dreaptă de către actorii din spotul publicitar. Studiile au demonstrat că această „strategie” este eficientă întrucât cei mai mulţi oameni dintre cei care privesc reclama sunt dreptaci
2. Culorile utilizate sunt extrem de importante, întrucât ele trezesc anumite sentimente: albastru inspiră încredere, roşul incită, iar verdele induce ideea de prospeţime
3. Plasarea textului într-o imagine publicitară este şi ea strategică: de obicei, textul este aşezat în dreapta, iar produsul, spre exemplu, în stânga
4. Privirea este atrasă de obicei de imaginile/fonturile/produsele cu colţurile rotunjite. Asta pentru că cele ascuţite îi duc pe oameni cu gândul la ceva periculos, care poate provoca răni
5. Ochii modelelor/actorilor folosiţi în diverse reclame sunt deseori modificaţi prin programe digitale, pentru ca pupilele să fie mai mari. Oamenii sunt mai atraşi de persoanele cu o astfel de privire, au demonstrat studiile
de cate ori nu s-a intamplat sa cumparam dintr-un magazin ceva ce nu am planificat sa cumparam si chiar lucruri de care nu avem nevoie ?
Lasă un răspuns